Gummistövlar och regnrock

Jag har nu sett över min ekonomi och väderleksrapporter från olika källor och bestämt mig för att semestra hemma.

Eftersom vädret ska vara lika uselt både på Gotland och i Örnsköldsvik.

Och eftersom jag inte hittar några sista-minuten-resor till något resmål som lockar mig, till ett pris jag tycker att jag har råd med.

Så jag ska mysa hemma med bra böcker och kanske unna mig lite gott.

Träffa vänner.

Kanske vara duktig och rensa i källarförrådet och åka till tippen.

Det enda som saknas för att göra detta till en vattentät (he he) plan är att jag saknar både gummistövlar och regnrock.

Om jag hade haft en chic regnrock och tuffa gummistövlar hade jag gärna promenerat också.

Jag tycker det kan vara mysigt att promenera i regnet.

Så länge jag slipper bli alltför blöt.

Och som det sägs att det ska regna nu tror jag inte ett paraply är tillräckligt skydd.

4 thoughts on “Gummistövlar och regnrock

  1. KajsaLisa – Åh, det låter spännande; var finns den perfekta bokhandeln? Jag ska genast hoppa till din blogg och se om du avslöjar det där. För mig låg den perfekta bokhandeln i London, först hette den Murder in Store och låg i närheten av Covent Garden, sedan flyttade den till Store Street och blev då Murder on Store, men nu tror jag inte den finns alls längre.

Kommentera

