En nästan perfekt semesterdag

I dag har vi haft fint väder här i Stockholm.

Så jag har tillbringat nästan hela dagen på min balkong.

Djupt försjunken i en bok; det var alldeles nyss jag läste den 615:e och sista sidan.

Innan dess hann jag göra en utflykt till kvarterskrogen och äta middag.

Jag har lite blandade känslor kring det här att jag förlorar mig själv i läsningen igen.

Å ena sidan känns det fantastiskt att ha hittat tillbaka till min passion, den som läser är aldrig ensam och kan när som helst bege sig på en resa vart som helst i världen.

Men jag vill ju leva ett mer socialt liv nu, hur berikande läsandet än är kan det inte jämföras med äkta mänsklig kontakt.

Förhoppningsvis kan jag hitta en balans.

Fast i dag var ändå en nästan perfekt semesterdag tack vare vackert väder och en bra bok.

2 thoughts on “En nästan perfekt semesterdag

  1. Böcker är bra sällskap. Jag lyssnar massor i vardagen, nu i semestertider blir det pocket. 12 st följde med 😎

Kommentera

