Så kan det gå när man är i semesterläge

Jag har haft ännu en skön, avslappnad semesterdag.

I själva verket är jag nu så pass mycket i semesterläge att jag blivit dagvill.

Vilket visade sig vara väldigt oturligt.

Jag betalar ju parkeringsavgiften via en app i mobilen numera.

Och varje dag har jag satt klockan på väckning och sett till att betala parkeringsavgift.

Men när jag väl tog mig ut idag, för att gå Kungsholmen runt efter att det slutat regna, möttes jag av en gul lapp på vindrutan.

Jag hade glömt att det är torsdag i dag vilket innebär städdag på min gata.

Så det var ju en irriterande utgift.

Fast jag fick ändå en bra runda runt Kungsholmen; klarade nästan att hålla 6 km per timme som är en målhastighet för mig.

Nästa gång ska jag ignorera alla plingar från meddelanden och inte försöka ta några kort och se om jag klarar det då.

Det borde gå; jag höll en takt på 10,11 minuter per kilometer och en hastighet på 5,9 km per timme.

2 thoughts on “Så kan det gå när man är i semesterläge

  1. I mitt huvud – Det var inte kul alls att inse att jag glömt att det var städdag. Speciellt eftersom jag betalat parkeringsavgift.🙂

Kommentera

