On top of the world

Jag åkte upp på toppen av Globen i dag.

Trots mulet väder var det en mäktig upplevelse; utsikten var verkligen milsvid och vi såg ända till Täby.

  
Och det var inte läskigt alls.

Efteråt promenerade vi — jag i mina nya skor — runt i Gamla Stan, åt en mycket sen lunch och promenerade sedan vidare in till stan.

Vi kikade i några affärer och min vän gjorde av med en del pengar men jag lyckades inte råka köpa någonting.

Och nu när jag sitter och tittar på en film om bestigningen av K2 i augusti 2008 känns uppfärden till toppen av Globen inte som någon större bedrift.

Men det var ju inte poängen heller.

Poängen var att göra en utflykt med en trevlig vän och att se vår vackra huvudstad från ovan.

Och det uppdraget anser jag vara framgångsrikt utfört.

2 thoughts on “On top of the world

Kommentera

