Varats olidliga lätthet

I dag har jag bara varit.

Det var inte olidligt alls; bara lätt och skönt.

Jag har läst och dagdrömt och läst och dagdrömt lite till.

Framåt eftermiddagen tog jag på mig mina nya skor och gick ut på en promenad.

Då började det regna förstås, samtidigt som solen sken.

Men det gjorde inte så mycket.

Skorna var verkligen ett jättebra kap, trots en snygg klackhöjd var de hur sköna som helst.

Och jag har nästan lyckats varva ned till semestertempo redan.

I morgon ska jag göra något jag oftast är alltför dålig på att göra.

Jag ska turista i min egen hemstad och tänker börja med en tur upp på Globen.

Möjligen får de nya skorna följa med då också.

Vi turister stilar ju gärna lite i snygga semesterkläder och skor när vi är på besök i huvudstaden.


  

5 thoughts on “Varats olidliga lätthet

  1. Varför funkar vi så? Åker land och rike runt men undviker närområdet? Jag behöverbesök för att få ändan urvagnen…

  2. Åsa – Så brukar det vara för mig med, men det är ju aldrig för sent att ändra sig.🙂
    I will not keep calm… – Tack.🙂 Och det var inte det minsta otäckt. Vi borde göra det på kvällstid någon gång, jag kan tänka mig att det är riktigt häftigt då.

Kommentera

