Sommarkväll i Stockholm

Det här blev ju en riktigt fin dag.

Jag läste ut min bok men sedan promenerade jag ner på stan.

Det är väldigt farligt för mig att röra mig på stan när affärerna är öppna.

Speciellt nu när det är rea överallt.

Och jag råkade nog köpa ett par skor.

Men de var helt perfekta — precis vad jag egentligen velat ha på mig i dag — och till ett mycket bra pris.

Jag lyckades faktiskt undvika att köpa två blusar och en klänning som alla ropade mitt namn.

Så ett par skor till bra pris känns bara som ett bra kap.

Sedan träffade jag mina vänner från Brunflo; Åsa och Tore och en hord av deras barn och syskonbarn.

Vi drack öl, åt churros med Nutella (nej, egentligen passar det väl inte ihop, churros och öl alltså, men what’s not to like som Joey skulle sagt), lyssnade på rock, åt middag på Vickan, köpte kaffe från en liten röd vagn och lyssnade på mer rock.

Och även om det regnade lite på oss runt femtiden var det en perfekt kväll att tillbringa utomhus, lagom varmt med en svag bris.

Egentligen hade jag velat gå sakta hem genom stan, men dels saknade jag sällskap och dels hade jag lite ont i fötterna.

Inte av de nya skorna, de fick bli kvar i sin kartong, men av mina Hasbeens som trots att jag haft dem i flera år aldrig tycks bli helt ingångna.

Men bortsett från det har det varit en helt perfekt sommarkväll och jag håller tummarna för att det blir flera.

2 thoughts on “Sommarkväll i Stockholm

Kommentera

