Det är fint med svart-vitt

Det har varit en seg dag på kontoret.

Mesta tiden har det känts som allt gått i grått.

Jag har stirrat på ett diagram från huvudkontoret som jag förväntas återskapa med nordiska siffror och aldrig kommit ut startblocken.

Så när vädret faktiskt tillät det och kollegan föreslog att vi skulle promenera till Täby C och äta lunch var jag med på det.

Vi skulle äta på Vapiano och eftersom klockan redan var ganska mycket trodde vi det skulle vara ganska lugnt där.

Men det var det förstås inte; det var långa köer både till pastan och salladen.

I salladskön var det dessutom två småbarnsmammor som också ville ha barnmat uppvärmd.

Så det blev pizza igen.

Men igen lyckades jag begränsa mig till att bara äta halva pizzan.

Så för att fira det köpte jag en svart-vitrandig klänning på Lindex som det säkert kommer att krävas en hel del mod för att jag ska den på mig.

Jag såg och föll för den redan i går men då hade jag självkontroll nog att låta den hänga kvar.

I dag hade jag gjort av med all självkontroll när jag lämnade halva pizzan så klänningen fick följa med hem.

I själva verket var självkontrollen så illa åtgången att även två doughnuts fick följa med tillbaka till kontoret.

Till mitt försvar kan jag säga att jag sammanlagt ändå bara åt en halv.

Fast det är verkligen lite väl mycket svart-vitt, allt eller inget med mig; släpper jag kontrollen så gör jag verkligen det.

Jag får försöka vara riktigt sund på semestern, eller åtminstone delar av den; äta sunt och röra mycket på mig.

Så att jag vågar ha på mig min nya klänning till hösten.

  (Mitt svart-vita jag – Hurra, för snälla filter)

2 thoughts on “Det är fint med svart-vitt

Kommentera

