Gullig som en knapp

Det är mycket som är bra med att jobba när de flesta andra gått på semester.

Det går att välja och vraka bland parkeringsplatserna vid kontoret.

Det kommer nästan ingen e-post och telefonen är för det mesta tyst och stilla.

Vilket betyder att jag faktiskt hinner det jag tänkt på dagarna och har kvällarna jobbfria.

Så vad ska jag då göra med all den tid jag får över?

Ja, i kväll har jag målat naglarna.

I en färg som inte riktigt känns som jag.

Men den drar åt korall och känns härligt somrig.

Och om den verkligen inte känns som jag kommer jag helt säkert ha tid att måla om naglarna någon annan kväll.

Vad hittar ni på en regnig ledig kväll?

 Färgen jag valde är den andra från vänster; Cute as a button.

2 thoughts on “Gullig som en knapp

  1. Skånska sydkusten bjuder på fint väder så vi hänger i trädgården och gläds åt att stora oxelhäcken nu är klippt. Med ett glas rött – för vi är värda det🙂

  2. Åsa – Fint väder låter lite fuskigt.😉 Men ni är absolut värda ett glas rött och jag läste precis att ett glas rött är lika nyttigt för kroppen som en timme på gymmet.🙂

Kommentera

