Söndagssysslor

Jag har nog mest varit lat i dag också, men jag har ändå fått en hel del gjort.

Tack vare att jag satte in linserna.

Jag försökte göra det i går också men först misslyckades jag hela tiden och sedan kändes det så konstigt i ena ögat att jag tog ut dem igen.

Det var inte helt lätt att få dem på plats i dag heller men när jag väl gjort det kändes det iallafall tillräckligt ok för att de skulle få sitta kvar.

Och även om hon ändrat styrkorna nu så att jag — i teorin — ska kunna använda vänster öga till att läsa klarade jag iallafall inte i dag att läsa min bok med dem.

Så då pysslade jag lite här hemma istället.

Nu är bagageutrymmet i bilen fyllt med kläder som jag har krympt ur som jag ska lämna in någonstans.

Och jag har varit två vändor till återvinningsstationen; med glas och kartonger.

Undrar om de har magiska krafter, de där linserna.

Om jag stopper in dem igen nästa helg kanske jag lyckas rensa ur källarförrådet också.

6 thoughts on “Söndagssysslor

  1. Ge dig inte förrän du känner att styrkorna är rätt. Eller byt optiker. Det har jag gjort när de avfärdat mitt krav på att se perfekt med ”akademikerkrav”…

  2. Jäklar vad du varit duktig – vet själv vilket helvete det är att rensa bland garderober, kartonger och förrådsgrejer. Å andra sidan ett trevligt nöje att rensa ut kläder som blivit för stora. Hejaheja dig!

  3. Ha ha!!Så praktiska de är dina linser!!
    Jag har oxå så att jag läser med vänster öga och ser på längre håll med höger öga. Funkar ganska bra, men jag ser ju inte knivskarpt.

  4. Tant Augusta – Tack. Jag ska försöka, men hon är så gullig min optiker. Det är svårt att vara tuff mot henne.🙂
    Johanna – Det är verkligen inte roligt att vara nere i källaren och rumstera; varmt som i en bastu. Och jag undrar hela tiden om jag kommer att göra mig av med några kläder som jag sedan kommer att leta efter….
    I mitt huvud – Frågan är bara hur man ska göra, jag hade nog tänkt mig att bara korrigera mitt ‘vanliga’ synfel med linserna och komplettera med läsglasögon. Men hon tyckte jag skulle testa det här. Jag får väl ge det en chans.🙂

Kommentera

