Det var inte meningen

Det var inte meningen att låta bli att blogga en hel dag.

Speciellt inte efter ett inlägg som jag förstår kunde tolkas som om jag var lite låg.

Men det har varit mycket på sistone och jag behövde en helt planlös dag.

I går sov jag länge, läste mycket (jag läser igen, som förr i tiden, fastnade i en bok och läste till halv fyra på morgonen natten till lördag), tvättade och var nere i källarförrådet och rumsterade.

Och haltade ner på stan utan att åstadkomma så mycket mer än att jag kom hem med tvål, som jag behövde, och två nya doftljus, som jag verkligen inte behövde.

Det här med haltandet är skumt.

Jag kan inte komma ihåg att jag gjort något som skulle kunnat orsaka det men plötsligt fick jag så ont i höger vrist att jag nästan inte kan stödja på den.

I vilket fall som helst är jag inte låg.

Det är bara när jag tvingas se bilder på mig själv som jag ifrågasätter hur jag ser ut.

Annars fokuserar jag ju mest på att vara närvarande och ha roligt och inte fundera så mycket på mitt utseende.

Vilket väl illustreras av den bild mamma skickade för att visa att hon minsann hade bilder i sin kamera där jag var urläcker.

Det är ingen vidare kvalitet på bilden eftersom hon fotat av kameradisplayen med sin mobil, men den har en skön känsla.

Och visar att jag knappast oroar mig för hur jag ser ut hela tiden utan har roligt och bjuder på mig själv.

Till och med framför en kamera.

Tack ändå för snälla kommentarer och pepp; det är alltid välkommet.

  

2 thoughts on “Det var inte meningen

  1. Har aldrig träffat dej, men följer din blogg o gillar det du skriver. Tycker du är fin, och du har ett fantastiskt hår! Bilden i detta inlägg är verkligen fin, det är ju Du!/Kram från en som inte heller gillar vad hon ser på foton av sej själv../EvaH

Kommentera

