Så länge jag slipper se mig själv

Jag övar ju på att tycka att jag ser helt ok ut.

Tar en massa selfies och försöker till och med le mot mig själv i spegeln ibland.

Men jag tycker fortfarande att jag ser bäst ut när jag slipper se hur jag faktiskt ser ut.

I kväll har jag suttit och plockat med bilderna från mammas födelsedagsfirande.

Och det hände ju att någon annan fick ta över kameran och då lyckades få med mig på bild.

Jag tycker knappt jag kan hitta någon bild på mig själv som inte får mig att rysa av obehag.

Gör jag inte något konstigt med munnen så har jag enorma dubbelhakor.

Fast ibland hjälpte blåsten till och såg till att håret dolde det värsta.

Men i fortsättningen ser jag nog ändå till att hålla hårt i kameran.

Så att jag slipper vara med på bild och kan intala mig själv att jag så klart är en riktig läckerbit.

katingarö3juli

3 thoughts on “Så länge jag slipper se mig själv

  1. Men vännen, det låter inte bra. Spelar ju ingen roll om vi andra säger att du ju ÄR en läckerbit. Den där självkänslan måste jobbas på. Kram

Kommentera

