Regnigt men fint

Så, en dag i Oslo…

Oj, så det har regnat.

Jag var glad att jag tog med en jacka.

Först tänkte jag inte det för det är ju ändå sommar nu.

(Moahahaha)

Och jag önskade allt att jag tagit med paraply också.

För jag var duktig och tog tunnelbanan från Flytoget till kontoret och då är det en liten bit att gå.

Men när jag kom fram till kontoret spelade ingen roll att jag var blöt.

För jag hade köpt med mig finkaffe, fick jobba med bästa kollegan (som egentligen jobbar för en helt annan division nu) och vi fick gjort allt vi tänkt.

Sedan fick jag äta middag med honom och hans fina familj. Hans sambo är toppentrevlig och hans lilla dotter charmig till tusen.

Ingen dålig dag alls, snarare tvärtom.

Dessutom säger kollegan precis sånt jag behöver höra just nu så jag reser verkligen hem i morgon lite lättare om hjärtat.

  

2 thoughts on “Regnigt men fint

  1. Låter som en toppendag trots regn. Om det är bästa kollegan jag tror måste du hälsa från mig nästa gång du ser honom!

Kommentera

