En lång, intensiv, skön sommarhelg

Nu är jag tillbaka på kontoret efter en mycket intensiv långhelg. 

Utförligare rapport — med bilder — kommer (förhoppningsvis) senare, men i kort har jag bland annat gjort följande:

  • Klippt håret; 10 centimeter väck (och ingen märker någon skillnad)
  • Suttit i solen på en brygga och ätit grillat; åh, som vi lägenhetsboende njuter av att få äta grillat (och att få sitta i solen på en brygga är inte fy skam det heller)
  • Mitt i natten spelat hög musik och dansat ute på ett trädäck (och att se en familj på elva personer i åldrarna åtta till åttiofyra studsa omkring till ‘Händerna mot himlen’ är en syn för gudarna)
  • Åkt motorbåt i 24 knop i några timmar sittande på durken i fören, insupit hav, sol och njutit vinden i håret (och fått en ömmande stjärt men det var det värt)
  • Ätit lunch på Seglarhotellet och strosat runt i Sandhamn (och råkade visst shoppa lite kläder men undvek att bli mördad)
  • Badat (jo, jag har faktiskt det, jag har inga bildbevis, men syskonbarnen bevittnade och har lovat att intyga att så skedde)
  • Handlat mat, fixat mat, dukat, dukat av, diskat, städat och annat sånt praktiskt som man gör när man umgås elva personer i ett sommarhus (och önskat att jag själv bidragit till att familjeskaran varit ännu större)
  • Ätit sommarens godaste tårta som syrran bakat (och som både var gluten- och mjölkfri)
  • Tillsammans med Isabella, Linnea och Matilda hjälpt till under jubilarens egen fest för vännerna i går (och är så imponerad över hur artiga, trevliga, snälla och flitiga dessa flickor är)
  • Fotograferat (och ibland blivit fotograferad själv)

   
 

5 thoughts on “En lång, intensiv, skön sommarhelg

  1. Så skönt att höra att du inte blev mördad!!! Det har varit lite tyst från ditt håll (look who’s talking…) så jag har varit liiite orolig.
    🙂

  2. Åsa – Det var verkligen lite nervöst att vara i Sandhamn, det var väl bara några dagar tidigare jag sett inte mindre än tre stycken bli mördade där.😉
    Tess – Åh, vad du är gullig.❤
    I will not keep calm… – Vi hade ju lagt in väderbeställningen ganska långt i förväg.😉 Men seriöst känns det fantastiskt att vi hade sån tur.
    Singel i förorten – Mycket fint var det.🙂

Kommentera

