Nästan som Hollywood

Klockan var ganska mycket när jag kom hem i går så jag fick leta parkeringsplats lite längre hemifrån än vanligt.

På en gatsträcka verkade det som att de satte upp koner och avspärrning så fort en parkeringsplats blev ledig och jag undrade lite förstrött vad det kunde bero på.

Till slut fick jag en plats på Rörstrandsgatan och såg då till min förvåning att det pågick full aktivitet att göra i ordning en blomsteraffär och ett kafe.

Jag tyckte det var lite underligt att de skulle öppna en blomsteraffär där, bara några portar från där det redan ligger en, men tyckte det skulle bli kul med ett nytt fik.

Sedan tänkte jag inte mer på det; jag hade ju lite pyssel för mig.

Så i morse när jag gick till bilen fick allt sin förklaring: Allt var för en filminspelning.

Och då förstod jag varför man kan känna igen sig fast ändå inte i filmer.


  

Kommentera

