På jakt efter den perfekta frisyren

Det var ju typiskt att jag skulle fotografera så att jag såg hur håret såg ut bakifrån.

Nu när jag faktiskt ska till frisören på fredag.

För nu brottas jag igen med den svåra frågan: Klippa eller inte klippa.

Jag identifierar mig så starkt med att ha riktigt långt hår att det är ett svårt beslut för mig.

Även om jag tycker att det är mycket snyggare med en ‘riktig’ frisyr.

Men nu känner jag mig nästan tvungen att klippa ganska mycket.

Och det är kanske dags.

Så jag letar den perfekta frisyren.

För mig.

Någon gång har jag sett den på bild.

Men var?

Nu hittar jag den inte.

Fast jag har hittat några andra inspirationsbilder.

Jag vill fortsätta ha lugg, jag vill fortfarande ha det ganska långt och jag vill kunna ha det lite rufsigt.

Helst vill jag ju ha håret (och för all del utseendet) som tjejen på den första, övre bilden.

Men att sätta i löshår är inte min grej så den får väl komma med som långsiktig ambition och så får vi se vad min frisör säger om de övriga bilderna.

Vad tycker ni?

Jag tänker förresten inte byta hårfärg; jag är rödhårig i själ och hjärta så det tänker jag förbli.

frisyrer

2 thoughts on “På jakt efter den perfekta frisyren

  1. Håller med dig, hon på den första bilden är supersnygg i håret, men de båda blonda går inte av för hackor dom heller. Gört säger jag, hejja dig!

Kommentera

