En dag på balkongen

Jag har känt mig lite låg i dag igen.

Kanske inducerat av gårdagskvällens champagneintag.

Men det har varit en dag som gjord för ensamhet och verklighetsflykt.

Jag har helt enkelt tillbringat hela dagen på balkongen med näsan i en bok.

Det började med frukost i bara linne och shorts, via lunch och eftermiddagskaffe till klänning och myskofta tills boken var utläst och det var dags för middag.

Jag känner mig kanske inte så mycket gladare men jag har iallafall fått dagen att gå på ett hyfsat njutningsfullt sätt.

  
  

3 thoughts on “En dag på balkongen

  1. Jag fick hennes senaste igår! Vilken dag vi haft, bortsett från en hurtig morgon har jag knappt lämnat altanen. Enda undantaget var den lilla promenaden ner till bryggan så att min familj (helt utan förmåga att känna kyla tydligen) fick bada.

  2. Tant Augusta – Det fläktade lite här så jag blev aldrig så varm att jag ville bada. Däremot blev jag lite trött i ögonen av det starka ljuset, trots solglasögon. Men det var det värt.🙂 Vad är titeln på hennes senaste?
    Åsa – Bästa kombinationen. Speciellt om man får lägga till glass och / eller caffe latte.🙂

Kommentera

