Ja, nästan svart alltså

Ett av mina favoritmärken, Gossip, har showroom och butik här på min gata.

Just nu säljer de allt i butiken till halva priset.

Mycket, mycket farligt!

Jag har nu tre klänningar i samma modell men olika färger.

En rosa (jo, jag vet; oväntat) som jag köpte för ett tag sedan och en hallonröd.

Sedan bad jag att få den i ‘nästan svart’.

Då sa hon i butiken att den var midnattsblå.

Det låtsades jag inte om och köpte den ändå.

I dag invigde jag den.

Jag får väl tillstå att i visst ljus drar den åt blått.

Okej, i visst ljus ser den blå ut.

Men jag gillar den ändå.

Och om jag stannar uppe till midnatt och tittar upp mot himlen är jag ganska säker på att jag kommer att tycka att den är nästan svart.

  

4 thoughts on “Ja, nästan svart alltså

  1. Midnattsblått är inte fel det heller! Supersnygg klänning. (verkar livsfarlig den där butiken…)

  2. Johanna – Livsfarligt är bara mellannamnet. Och nu visar det sig att de ska ha öppet några dagar nästa vecka också. Hu.
    I will not keep calm… – Tack. Jag tycker också att blått är flott. På andra. Jag väljer det nästan aldrig till mig själv.
    Tess – Tack.❤

Kommentera

