Back to burgundy

Nu har jag aldrig varit i Bourgogne, men om jag varit det hade jag säkert gärna åkt tillbaka.

Jag har heller aldrig varit vinfantast med preferens för viner från just detta område i Frankrike.

Däremot är vinrött en färg som jag gärna återkommer till.

Dock oftast under vinterhalvåret.

Men gårdagskvällens och morgonens väder fick mig att välja den även i dag.

Min enda eftergift till att det åtminstone enligt kalendern är sommar är att jag inviger ett par sandaler jag köpte någon gång i våras.

Då när jag fortfarande trodde att det skulle bli sommar.

(Det tror jag faktiskt fortfarande att det kommer att bli. Någon gång.)

De är förvånansvärt sköna trots sina höga klackar.

Fast jag hade andra skor på väg hit, inte bara för att jag inte vill bli blöt om tårna utanför att jag är skeptisk till att köra bil i för höga klackar.

Vad har ni för klädtips för regniga sommardagar?

  

10 thoughts on “Back to burgundy

  1. Det känns som det ändå är sommar fläckvis! När solen är framme, de korta stunderna, har det varit varmt och skönt. Hoppas på längre stunder! Typ hela dagar! Sandalerna är jättesnygga!!!!

  2. Själv insåg jag I morse när jag kom till jobbet att jag ju börjat ta hem jobbskorna inför semester. Sååå, det får bli gympaskor idag helt enkelt. Kanske inte så snygg men onekligen skönt🙂

  3. Snygga skor ! Behöver kanske lite vinrött på tånaglarna ?
    Det regnar på Gotland med .Vi spelade golf i går trots regnet. Men blöt blev det.

  4. Cina – Tack! Men visst gör det allting lite svårare? Att vädret svänger så, menar jag. Först är det kallt och ruggigt och plötsligt är det soligt och varmt igen.🙂
    Singel i förorten – Det låter snyggt! Och jag har insett att jag behöver gummistövlar.🙂
    Tant Augusta – Jag tog på mig ett par av mina ‘jobbskor’ för ett tag sedan; bara för att inse att de var så gamla och oanvända att de var hårda och obekväma. Så jag behöver nya ‘jobbskor’ – Hurra!😉
    Pappa – Tack, kanske får lägga ner lite energi på att måla om tånaglarna i passande färg.🙂 Strongt att ni var ute och golfade trots vädret. Snart ses vi.❤

  5. Åsa – Lästen var så bra konstruerad att klackhöjden inte vara några problem alls. Lilltån på höger fot däremot var inte alls nöjd.🙂

Kommentera

