Nyfikenheten stillad

I dag åt jag lunch med Malin.

Säga vad man vill men ibland är det bara så skönt att träffa någon som verkligen känner en.

Jag går alltid lättare om hjärtat från ett möte med Malin.

Den här gången fick jag dessutom min nyfikenhet stillad.

Det är ju en av mina egenheter att när jag läser om maträtter, eller ser mat på bio eller tv att jag blir nyfiken på att testa dem.

En sån maträtt som jag velat testa ett tag är en Reuben sandwich; en grillad smörgås av surdegsbröd med oxbringa, surkål, fransk senap och lagrad ost.

Malin tog med mig till Sixten & Frans bakom Västermalmsgallerian och där hade de just en sån sandwich.

Så nu har jag testat och den var jättegod.

Överhuvudtaget gillade jag stället och menyn och kommer nog att gå tillbaka.

Kommentera

