Äntligen helg!

Det här har verkligen inte känts som en fyradagarsvecka.

Mer som en tjugofyradagarsvecka.

Så jag är — för ovanlighetens skull — mycket, mycket glad att det är helg.

Trots att det är långhelg.

Trots att det är midsommar.

Jag tänker använda det extremt trista vädret som ursäkt och våga vägra midsommar.

Jag tänker bara mysa hemma hela helgen.

Om inte vädret blir lite bättre.

Då tar jag mig nog en promenad eller två.

Och det kan hända att jag äter lite sill.

Men inte för att det är midsommar.

Utan för att det är gott.

Hoppas ni gör precis vad ni känner för i midsommar och njuter fullt ut.

4 thoughts on “Äntligen helg!

  1. Jag är genomförkyld och känner mig inte alls upplagd för midsommar. Underbart skönt är då iaf att den inte ska firas i någon spartansk sommarstuga eller så utan med nära vänner i ett stort och ytterst välutrustat hus på andra sidan stan.

    Värre är att jag signade upp i den där FB-gruppen ”alla vi som springer på midsommarafton”. Inte pga snuvan utan pga allt detta vatten som faller från himlen…

  2. Tant Augusta – Det är bara att inse; du har blivit en träningsfanatiker.😉 Hoppas du fick en skön midsommarafton och att förkylningen gett sig. Kram.
    I will not keep calm… – Jag ska hålla tummarna för att träffen med Alfred blir bra. Och ja, vi måste ses snart! Kram.❤
    Morelia – Jag hoppas du gör detsamma. Kram.

Kommentera

