I mina silvriga skor

Det passar mig verkligen inte att vara övertrött.

Jag hatar mig själv, mitt liv och allting i min garderob.

Trots det har jag naturligtvis kläder på mig.
Måste man gå till jobbet så måste man klä på sig.

Helst något annat än mysbrallor och urtvättad t-shirt.

Och gå till jobbet måste man när man är den enda i hushållet som betalar räkningarna.

Och det är jag ju.

I dag har jag silvriga skor på mig.

Det har inte alls samma effekt som gyllene skor påstås ha.

Jag känner mig inte som en lyckofigur.

Men jag är inte barfota iallafall.

  

3 thoughts on “I mina silvriga skor

  1. Singel i förorten – Det är ju på sätt och viss ett mått på framgång att man lyckas låta bli att gå till jobbet naken.😉
    Åsa – Tack, du är alltid alldeles för snäll mot mig.🙂

Kommentera

