Man får ta till alla knep

Det har blivit sena kvällar på sistone.

Av bra och dåliga anledningar.

I går på grund av en jättetrevlig inflyttningsfest.

Som inte blev så sen tack vare att jag tilldelats en charmig privatchaufför.

Vilket var extra uppskattat eftersom det börjat regna när det var dags för hemfärd.

Men ganska sent blev det.

Och i morgon måste jag upp absolut senast halv fem.

Det var alltså av yttersta vikt att jag inte tog någon tupplur under dagen i dag så att jag kan gå och lägga mig — och faktiskt somna — tidigt.
Vädret däremot tyckte att det här, dagen efter ett kungligt bröllop och nyheter om minst två tragiska dödsfall skulle ägnas åt kontemplation och vila.

Jag kan iallafall inte tolka det på något annat sätt när det är så gråmulet att lampor måste tändas mitt på dagen mitt i juni.

Så vad gör man?

Man tar till alla knep.

Så nu är det diskat och badrummet är skinande rent.

Jag har klippt ner och målat om naglarna både på fingrar och tår och nu har jag duschat och tvättat håret så att jag inte behöver göra det i morgon bitti.

Inte en endaste liten tupplur har jag tagit.

Men är jag redo att hoppa i säng och sova?

Knappast.

Vilket i och för sig är tur eftersom jag inte plockat fram något att ha på mig i morgon ännu.
Och det är det nog bäst att jag gör om jag inte vill råka åka halvklädd till Köpenhamn.

Jag har svårt nog att få ihop en passande klädsel vanliga morgnar, klockan halv fem kan vad som helst hända.

Kommentera

