Egensinniga små rackare

Som avrundning på en intensiv och tröttsam vecka skulle jag i dag prova linser.

Alltså den typen man stoppar in i ögonen.

Jag tänkte ju att även om jag tycker att det verkar läskigt fixar ju massor med människor att ha såna och då borde ju jag också göra det.

Det visade sig att jag fixade det hyfsat bra.

På höger öga.

På vänster öga gick det inte riktigt lika bra.

Först hade jag problem att få den på plats.

Och sedan höll jag aldrig på att få ut den.

När jag väl lyckats med det var jag helt slut och vänsterögat kändes som om det stirrat in i en sandstorm.

Så nu har jag en ny övningstid nästa vecka.

Väl utsläppt från optikern mötte jag upp med en skön bloggvän, tog en shoppingrunda och promenad och firade sedan fredag med drinkar och god mat.

Vilket fick mig att delvis glömma vilka egensinniga små rackare linser visade sig vara och istället känna en djup tacksamhet för alla härliga människor bloggen fört in i mitt liv.

   
   

5 thoughts on “Egensinniga små rackare

  1. Tack för en härlig och avslappnad kväll! Tunikan eller vad den kallas blir toppen till i kväll med halsbandet jag fick! Tack tack tack!

    Åh som jag sa, övning ger färdighet!

  2. I will not keep calm… – Hoppas du har rätt.🙂
    Singel i förorten – Tack själv. Och jag ska öva.🙂
    About Alice – En hejarklack är nog precis vad jag behöver.🙂❤
    Smultron – Hoppas det, i dag promenerade jag hem från Arlanda Express och petade upp glasögonen minst femtioelva gånger.🙂

Kommentera

