Lyckosam eller inte, det är frågan

Jag sitter i en taxi på väg till Arlanda.

Det är lyckosamt.

För det betyder att jag inte försovit mig.

Jag har till och med hunnit tvätta håret.

Å andra sidan är det ju nästan omöjligt att försova sig om man inte sover.

Och jag har inte sovit i natt.

Jag kom in i ett work flow i går kväll och ville egentligen inte sluta ens vid halv ett då jag tvingade mig själv att stänga datorn.

Eftersom jag visste att jag skulle upp tidigt för att flyga i väg.

Men jag kunde inte stänga av hjärnan, denna kluriga men stundtals motsträviga best.

Så vi får väl se hur lyckosam jag kommer att känna mig fram emot eftermiddagen då tröttman lär slå till.

Hoppas ni får en riktig turtisdag.

5 thoughts on “Lyckosam eller inte, det är frågan

  1. Hoppas du kunde sova på planet. Jag brukar somna så fort jag sätter mig. (Eller brukade ska jag väl säga. Jag slipper ju – halleluja! – resa i jobbet nu.) Bara över dagen?

  2. Fraidi – Jag trodde att jag kommit över det fenomenet och vet inte om det var så eller bara för att jag hade så mycket i huvudet som jag inte kunde stänga av. Och jag överlevde förstås.🙂
    Singel i förorten – Det gick faktiskt bra hela dagen. En powernap på flyget dit och en på flyget hem.🙂
    I mitt huvud – Det skulle man ju kunna tro men jag verkar ha kommit in i en olämplig dygnsrytm.
    Tant Augusta – Jag med! Föredrar nästan att inte ha sällskap för att det är så skönt att sova på flyget.🙂 Och ja, bara över dagen.

Kommentera

