Ett lyckodjur flyttar in

Det borde inte komma som någon överraskning att jag inte kan motstå amuletter och talismaner.

Allting som påstås öka chanserna till kärlek, lycka och framgång känner jag att jag måste satsa på.

Den här gången är det ett så kallat lyckodjur som får flytta in.

Jag tycker det ser charmigt ut och att det kommer pryda sin plats även om det inte skulle uppfylla mina vildaste lyckodrömmer.

Det sagt tog jag ett litet steg mot att skapa min egen lycka, om än möjligen kortvarig och flyende, och inte helt utan framgång.

Vem vet; kanske var det lyckodjuret som låg bakom.

I övrigt har jag egentligen bara jobbat i dag.

Och att faktiskt ha ett jobb kan ju ses som en lycka i sig.

   
 

2 thoughts on “Ett lyckodjur flyttar in

  1. Jag har en liten budda som jag brukar gnugga huvudet på när jag funderar… Det är min lilla lyckobudda. För på något sätt tror jag på att det hjälper, åtminstone för att sortera tankarna och tänka klarare.
    En kärleksbudda skulle jag gärna köpa om jag hittade en.

Kommentera

