En fartfylld fredag

Vi jobbade bara halvdag i går så jag hann en massa saker.

Både praktiska och roliga.

Jag var hos optikern och hämtade mina glasögon.

Egentligen skulle jag ha provat linser också men på grund av förkylningen hade jag skador på hornhinnan så vi sparade det till nästa fredag.

Sedan åt jag lunch, mycket god sådan på Raw på Rörstrandsgatan, med min vän Henrik.

Henrik bor fortfarande i London och när även jag gjorde det umgicks vi en hel del och han är en av de finaste människor jag vet.

Så det var fantastiskt bara att få träffa honom, men han hade ju också med sig två par skor till mig.

Han hade som vanligt ett späckat schema när han är hemma i Sverige på besök så det kändes verkligen som en ynnest att få tid med honom.

När han drog vidare vilade jag lite innan jag drog ner på stan och mötte upp min syster.

Vi gick lite i affärer innan vi begav oss till Smaka på Stockholm i Kungsträdgården.

Där lockade allehanda frestelser men de långa köerna och fullsatta borden lockade inte lika mycket.

Så vi hamnade, passande nog, på Friday’s där vi drack och åt gott och kunde observera folkvimlet i Kungsan från bekväma sittplatser.

Sedan promenerade jag hem, det var då jag borde plockat av mig skon och skakat ur ett irriterande gruskorn.

För jag vill verkligen börja använda mina nya skor, de är precis så fina som jag hoppades.

Glasögonen då?

Jo, jag håller fortfarande på att vänja mig.

Dels är det mina första progressiva och dels är de ju ganska annorlunda än mina tidigare.

Inga tjocka, svarta bågar att gömma mig bakom.

Och jag känner mig fortfarande ganska blek och glåmig efter förkylningen.

Men så här ser de ut:

6 thoughts on “En fartfylld fredag

  1. Men alltså! Supersnygga glasögon och vilka skor! Jag är så avundsjuk (och varför i hela fridens dar citerar jag Nanne…;))

  2. I will not keep calm… – Jag har letat ett par pilotbågar länge, de flesta går ner i yttre överkanten och får, iallafall mig, att se ut som en ledsen hund. Men jag tror att jag träffade rätt med de här.🙂
    Yllet – Åh, tack.🙂 Invigde de rosa skorna i dag; så sköna!
    Åsa – För att du är avundsjuk?😉 Tack.
    I mitt huvud – Jag måste ju på någon riktigt fin fest så att jag kan inviga de silvriga i rätt sammanhang, eller hur?🙂

Kommentera

