Dagens promenadtips

Jag promenerade en del i går också.

Det är så härligt att ta sig fram till fots i Stockholm, det är det.

Men jag lärde mig en sak i går.

Om man får in ett gruskorn i skon blir det ingen pärla.

Det blir bara ont.

Först i foten och sedan lite här och var annars, på grund av att man försöker gå så att det inte ska göra ont i foten.

Så det är lika bra att ta av sig skon och skaka ut nämnda gruskorn även om det känns jobbigt.

I dag önskar jag att jag hade gjort det.

Jag har ju nya skor jag vill använda!

Och det är ingen bra början att försöka göra det när man har en stor blåsa under ena trampdynan.

Kommentera

