Finska baciller

Vårförkylningar är verkligen ingen picknick.

Jag antar att jag kan kalla det för en vårförkylning även om det inte varit mycket till vårväder.

Hela helgen och hela måndagen har jag varit riktigt eländig.

I går eftermiddag var jag dock tvungen att samla ihop mig för att vara med i ett videomöte.

Döm om min förvåning när min kollega i Norge lät precis lika kraxig på rösten som jag.

Ingen av oss var heller särskilt nöjda med att behöva vara med på video.

Och eftersom vi båda var i Helsingfors i onsdagskväll kan jag bara anta att det var finska baciller som fick oss båda på fall.

Jag hade ju hellre tagit med mig lite finsk design hem.

Eller möjligen finska pinnar.

I vilket fall som helst verkar bacillerna vara på reträtt nu.

Och nu ska tydligen vädret rätta till sig också.

Dessutom har jag en skobeställning från London på ingående.

Det finns alla chanser att nästa helg blir bättre än den förra.

5 thoughts on “Finska baciller

  1. Morelia – Några pilska finnar kanske inte hade varit så dumt.🙂 Och tack.
    Åsa – Tack.🙂
    I mitt huvud – Tack, jag tycker också att det känns skönt.🙂
    Singel i förorten – Så fort jag har dem i min ägo kommer bildbevis.🙂

Kommentera

