En intervention

Jag älskar att bo på det där hotellet vid vårt kontor.

Även den här gången fick jag ett rum högt upp, på 23:e våningen.

Jag såg faktiskt Turning Torso i Malmö från mitt fönster och jag beundrade länge utsikten medan det mörknade utanför.

Men sedan sov jag tyvärr inte så bra.

Och kom hem sent i går kväll.

Vilket gjorde mig övertrött och det i sin tur drar ju ner mitt humör.

Så i dag tänkte jag inte bry mig om att gå ur sängen.

Trots det fina vädret.

Men så ringde optikern som jag skulle ha gjort en synundersökning hos klockan 11.

Som tur var skällde hon inte ut mig utan gav mig en ny tid klockan 13:30.

Det var bara att hoppa upp, in i duschen, slänga på mig kläder och ta en snabb promenad bort till Kungsholmen.

Där fick jag synen undersökt, glasögon och linser (hu, vad läskigt men mycket praktiskt om jag lyckas lära mig använda linser) är nu beställda.

Sedan tog jag en något lugnare promenad hem igen och insåg att det var riktigt fint väder i dag.

Vilket lyfte humöret något.

Men sedan åt jag sånt som jag inte borde ätit och det var inget direkt jag ville se på tv.

Då gjorde jag faktiskt något bra: Istället för att dra täcket över huvudet tog jag på mig träningskläder och gick ut och promenerade Kungsholmen runt.

Jag känner mig inte så mycket gladare men jag är i allafall ganska stolt över mig själv och det är ju skönt.

Det var ju tur att optikern fungerade som en intervention som förhindrade mig från att tillbringa hela dagen i sängen.

2 thoughts on “En intervention

Kommentera

