Computer says: Gotcha!

Så jag sitter snällt där på plats 3E och väntar på att bli inklämd.

Den ena efter den andra kommer på som får mig att tänka: Åh nej, snälla inte hen.

Jag menar; jag förstår att är det semester eller fotbollsresa med grabbgänget så är det, men att lukta sprit före klockan nio på morgonen?

I vilket fall som helst gick de alla förbi.

Och många var de.

Planet var verkligen fullt.

Så fullt att de gick omkring innan ombordstigning och tvingade folk att sätta bagagetaggar på sina väskor så att de kunde gå ner i lastutrymmet istället för in i kabinen som handbagage.

Så fullt var det.

Utom bredvid mig.

Bredvid mig satte sig aldrig någon.

Jag fick tre stolar helt för mig själv.

Förhoppningsvis inte för att jag luktade eller ser extremt motbjudande ut.

Jag blev så till mig av denna mystiska händelseutveckling att jag inte kunde sova som jag annars alltid brukar göra.

Istället satt jag en stund vid fönstret, en stund i mitten och när det började närma sig landning vid gången så att jag kom av snabbt.

Jag vet inte varför datorn hävdade att alla platser var upptagna utom den där mittplatsen men så här får den gärna skoja igen.

  

  

3 thoughts on “Computer says: Gotcha!

  1. Marie – Ja, vem vet? Några som hade en ‘för säkerhets skull’-bokning på Norwegian och aldrig behövde den? Men ändå; att det skulle vara just platserna vid mig! Fantastiskt.

Kommentera

