Nakenchock!

I går kväll var jag på Engelen.

Jag tror inte jag varit där förut; det var mysigt där med mycket rött, kul detaljer och sköna sittplatser.


Egentligen var vi där för att vi ville gå ner på Kolingen och dansa senare.

Jag var inte så inspirerad när jag gjorde mig i ordning så jag var helt klädd i ljusrosa. Med randig färgglad kofta över det.


Jag skulle senare lära mig varför det inte var en sån bra ide och varför de flesta andra där hade mörka kläder.

Vi hade kul i vår sittgrupp, även om vissa envisades med att titta på bridge på mobilen av och till, och fick sällskap först av ett gäng glada tjejer och sedan fler bridgespelare.

Det blev också live musik. Och en av gitarristerna såg väldigt bekant ut.

Och det var han!

Så jag fick en pratstund och en kram och jag skulle gärna trott att han tog av sig tröjan för min skull men senare gjorde hela bandet det så det var troligen bara en del av showen.


Själv tog jag av mig koftan eftersom det blev galet varmt där inne.

Och när jag och triljoner andra (nej, ok, det var inte så många men det var trångt) skulle digga framför scenen hade flera av de andra drycker i händerna.

En del av dessa drycker hamnade oundvikligen på andra, även på mig, och då såg jag poängen med svarta kläder.

Förutom att svart är slankande förstås.

Trots värmeslag och ölfläckar behöll jag kläderna på hela kvällen.

Jag gick även ensam hem och kröp ensam ner i sängen utan att ha sett mig själv i spegeln.

Så bandets bara överkroppar blev kvällens enda nakenchock.

Men det var ju fint nog.

2 thoughts on “Nakenchock!

Kommentera

