Ständigt detta skobegär

Jag har sett ett par skor jag vill ha.

Ett par sandaler.

Jag har nästan lyckats övertyga mig själv om att jag behöver dem.

Tyvärr samarbetar inte vädret med mina ambitioner.

Tånaglarna är iallafall förberedda för sandaler.

Fast om man ska ut, och tanken är att det ska bli dans, kanske man inte ska köpa ett par skor på vägen?

Skokartonger är inte direkt små, diskreta och lätthanterade.

Jag borde åkt i väg och köpt dem tidigare i dag.

Faktum är att det är mycket jag borde ha gjort i dag.

Men jag har varit så trött att jag till och med tagit en tupplur i soffan.

Igen skyller jag på vädret.

Men nu har jag druckit kaffe i hemmets största mugg.

Jag tror att jag bestämt vad jag ska ha på mig i kväll.

Det återstår faktiskt bara en sak.

Vad ska jag ha för skor på mig?

Kommentera

