Ett alldeles eget inlägg – Kompressionsstrumpor

Nej, jag är verkligen ingen expert på kompressionsstrumpor, men jag gillar dem.

Jag fick ett par av Johanna och jag tyckte att de var verkligt sköna på mina promenader.

Bara en sån sak som att ha ett par knästrumpor som faktiskt sitter uppe hela milrundan.

Och jag inbillar mig att jag har mindre problem med värk i fötterna och kramp i vaderna sedan jag började använda dem.

Så att bara ha ett par kändes otillräckligt och när tillfälle getts har jag spanat efter flera.

Men jag är inte en sån som går in på typ Löplabbet och ber om hjälp — jag menar; jag springer ju inte ens — och att själv lista ut vilka som skulle passa en bäst är snudd på omöjligt.

Dels ska man ha rätt fotstorlek.

Och det kan ju verka enkelt men i träningsskor kan min storlek variera mellan 38,5 och 40 beroende på märke.

När man väl bestämt sig för det ska man välja mellan ytterligare storleksvariationer, vilka jag bara kan anta handlar om längd och omfång på ens vader.

Det är inte alltid det finns en förklaring till vilken storlek som passar till vilken längd och vikt, men om det finns kan man ge sig tusan på att den storlek man tycker att man behöver inte finns.

Om man bestämt sig för vilken fotstorlek och omkretsstorlek man ska ha står man inför det svåraste valet av alla.

Då måste man välja färg.

Det blev ett till par rosa.

Fast jag tror att de egentligen är för stora i foten.

Eftersom jag har ont i fötterna efter dagens promenad.

  

5 thoughts on “Ett alldeles eget inlägg – Kompressionsstrumpor

  1. Tant Augusta – Du sportar ju på riktigt så du borde gå någonstans där du kan få hjälp att välja rätt!
    I will not keep calm… – Ja, antingen får du googla eller så får du vara en bättre kvinna än jag och fråga någon i affären.🙂

  2. Vad roligt att du gillar dem!🙂
    Håller med om att det är en hel vetenskap det där, fast övertygad om att de gör underverk oavsett storlek.

Kommentera

