I can stop the rain

Alltså; jag tål vatten.

Jag brukar sällan känna något behov av paraply.

Jag har ingen komplicerad frisyr som gör att håret måste fönas eller plattas om det blivit fuktigt eller vått.

Jag har väldigt sällan kläder av material som inte tål att bli blött.

Så om det duggar eller regnar lätt gör det mig ingenting.

Men nu när jag varit med Anna på Bridgeklubben och skulle gå hem så fullkomligt vräkte det ned.

Och att bli dyblöt när det är ganska kallt och åtminstone en kvarts promenad hem kändes inte lockande.

En snabb rusch, som visserligen redan den gjorde mig ganska blöt, tog mig in under tak och raka vägen till Västermalmsgallerian.

Där jag köpte mig ett paraply.

Nu köpte jag visserligen också träningsbyxor och kompressionsstrumpor.

Kompressionsstrumpor är för övrigt ingen lätt sak att köpa, men det förtjänar nästan ett alldeles eget inlägg.

Men nu kom jag bort från ämnet.

Det jag ville komma fram till är att jag är helt säker på att det var inköpet av paraply som gjorde att det knappt regnade längre när jag kom ut igen.

    

8 thoughts on “I can stop the rain

  1. Det är väl skönt med lite väta. Det är betydligt värre att vara en torris!
    mvh
    Pa

  2. Ja. Berätta mer om kompressionsstrumpor. Jag fattar inte ens vad de gör. Men har fått för mig att jag kanske också måste ha ett par. Är väl åldern, suck. Är det såna man har när man flyger? Varför då?

    Du inser nu att du MÅSTE ha ett inlägg om kompressionsstrumpor, va? Och att du nu har blivit min guru på kompressionsstrumpor.

  3. Kunde du inte ha haft ett paraply hela tiden, så hade vi sluppit regn? Jag har ett hår som blir helt vilt när det är fuktigt!! Hälsningar tant Krus

  4. Nya träningskläder är kul, det tycker t om jag🙂. Fick två par byxor och en långärmad tröja häromsistens. Hon försökte sälja på mig linnen också men det rimmar dåligt med planka på grus eller ålning (på valfritt underlag).

    Hoppas på sol idag!

  5. Tess – Ja, nu när du säger det…🙂
    Pappa – Är det så? Även när man ska spela golf?😉
    I will not keep calm… – Åh nej! Du behöver en bättre guru på kompressionsstrumpor.🙂
    I mitt huvud – Jag tror att det bara fungerar när man känner sig tvungen att köpa ett nytt.🙂
    Tant Augusta – Linne under den långärmade?😉 Sol blev det, iallafall framåt dagen.

  6. Regn? I Stockholm? Nu när jag skall flytta upp? Nä, jag förväntar mig vettigt väder från nästa vecka

Kommentera

