För mig själv

En instinkt som slår till när jag är lite låg är att pyssla här hemma.

Det är lite som att om jag känner att jag inte duger, inte är fin nog vill jag gör mitt hem desto mer tilltalande.

Även om jag gör det bara för mig själv.

Men i går kväll tog jag det här nästan lite väl långt; jag strök mina grå linnelakan.

Fast det var bara för att jag köpt och bäddat med nya lakan.

Normalt tvättar jag och bäddar direkt med de nytvättade lakanen och då sträcks de och blir helt ok.

När de ska vikas däremot tenderar de att bli för skrynkliga.

Så jag strök dem. 

Det fick ju kvällen att gå också.

De nya lakanen är Fresh Laundry och jag är helt kär i dem; både i färgen och hur de känns att sova i.

Det är synd att jag inte är lika bra på att ta tag i de stora grejerna, som att få igång renoveringen, som jag är på att piffa.

  
  

One thought on “För mig själv

Kommentera

