Men ändå en vinnare

Ibland kan det kännas som om jag aldrig kommer att lyckas få de avgörande pusselbitarna på plats.

Men efter kvällar som i går och dagar som idag känner jag mig ändå som en vinnare.

Igår var jag först ute i Västertorp, satt och frös på en uteservering medan vi lyssnade på ett musikframträdande.

Efter det åkte vi in till Söder där vi först åt en god middag och sedan drack drinkar i Himlen och sedan på Clarion.

I dag latade jag mig först till långt in på eftermiddagen då jag tog mig samman och åkte och mötte upp min bror och hans ena dotter på Medborgarplatsen.

När de åkte för att se den andra dotterns dansuppvisning promenerade jag genom hela Stockholm och ordnade middag som vi sedan åt hemma hos dem.

Det är inte bara det att jag haft roligt i trevligt sällskap som gör att jag känner mig som en vinnare.

Ännu mer än det är faktiskt att jag är så stolt över mig själv att jag nu har övervunnit mycket av det som tidigare begränsade mig.

För bara två år sedan hade jag aldrig satt mig på tunnelbanan på väg mot ett okänt mål ända ute i Västertorp.

Eller klarat att promenera runt mer eller mindre mållöst i nästan två timmar.

Det är så skönt när jag kan slås över hur fri det gör mig och uppleva en äkta lyckokänsla över hur jag tagit tag i mig själv och mitt liv.

Och om jag ska tro Spader Madame, och jag tenderar ju att göra det, är det den nöjdhetskänslan som kommer att få de resterande pusselbitarna att falla på plats.

Så det gäller att jag påminner mig själv om och kommer ihåg den här känslan.

5 thoughts on “Men ändå en vinnare

  1. Jag har ingen koll på vilkabegränsningar du satt upp för dig själv förut. Men den här dageb lät ju riktigt najs!

  2. Morelia – Den här dagen var riktigt najs.🙂
    I will not keep calm… – Ska verkligen försöka. Och du kommer ihåg att du är den viktigaste personen i ditt liv.❤
    Tant Augusta – Ja!🙂

Kommentera

