Den här gamla trasan

Det är ironiskt att när affärerna äntligen är sprängfulla med min favoritfärg — ljust ljust rosa — så börjar jag dras mer åt vissa röda nyanser.

Och efter att jag föll till föga för denna nya böjelse och köpte det där röda nagellacket har jag tittat längtande på flera röda plagg.

Men det visade sig förstås att om jag gjorde en djupdykning i klädkammaren så fanns där redan såna att plocka fram.

Det är mestadels korallrött jag gillar och det gjorde jag tydligen för en så där tio – tolv år sedan också.

För så gammal är tunikan jag hittade och har på mig i dag.

Jag är inte 100% övertygad om modellen men jag älskar färgen.

  

5 thoughts on “Den här gamla trasan

  1. I mitt huvud – Visst är det! Och snart är det dags att plocka ner kartongen med sommarkläder.🙂
    Åsa – Jag vet; jag kan nästan inte vänta tills jag får se vad jag kan göra för fynd bland sommarkläderna.
    Eva H – Välkommen hit och tack.🙂
    Fru Fransson – En del gamla trasor är verkligen värda att sparas.🙂

Kommentera

