Men sedan blev det måndag på riktigt

Jag jobbade visst lite för intensivt i eftermiddags för plötsligt var klockan alldeles för mycket.

Alldeles för mycket för att det skulle gå snabbt att hitta en parkeringsplats här hemma hos mig.

I över en timme letade jag parkeringsplats.

Och kom som bil nummer två säkert elva gånger; det vill säga kom när någon precis höll på att parkera på en plats som just blivit ledig.

Det är O-T-R-O-L-I-G-T irriterande, frustrerande och snudd på deprimerande.

Kissnödig var jag också.

Men till slut hittade jag en plats iallafall.

En bit hemifrån men laglig och jag hade helt seriöst börjat överväga att parkera för nära en korsning eller så.

I morgon kommer jag iallafall se till att åka hem när det finns lite fler lediga platser.

Kommentera

