Flygande kaffe

I dag matchar jag vädret och går nästan helt och hållet i gråskala.

Har dock rött hår, röda naglar och kaffefläckar efter en kaffekopp som plötsligt kom flygande mot mig under morgonens möte.

Tro nu inte att jag gjort något som fått en kollega att med vilje attackera mig med kaffekoppar.

Istället är det sånt som kan hända när man — och i det här fallet var det faktiskt en sån — försöker få med sig alla sina grejer ut från ett mötesrum.

Det är fascinerande hur mycket kaffe som kan finnas i en pappersmugg som man tror är i princip tom.

Och hur det lyckas ta sig ut ur det där lilla hålet på locket till muggen.

Som tur var hamnade ändå det mesta på bordet och inte på mig.

Jag kan möjligen ha fått något pluspoäng för min förmåga att ta hela incidencen med en axelryckning.

Det är ju ändå måndag så vad kan man förvänta sig och jag är glad att jag inte tog mina vita byxor och kofta som jag först tänkt.

  

3 thoughts on “Flygande kaffe

  1. När jag läser om den flygande kaffekoppen så minns jag en liknande händelse. Det är så länge sedan som när vi hade en borgerlig regering på nittiotalet. Bengt Westerberg var socialminister. Vi höll på att lobba för LSS, lagen som särskild stöd och service, som ännu inte var genomförd. Jag var fortfarande gift och bodde i Sundsvall på den tiden. Vi var två föräldrar som skulle berätta, för socialdepartementet, om hur det var att leva med ett funktionshindrat barn. Så jag skulle flyga ner till Stockholm för detta evenemang. När jag sitter på flyget och har fått min frukost så lyckades jag naturligtvis välta min kaffekopp. Jag får panik och tänker (precis som du tänkte) att det var bra att jag inte hade något ljust på mig. Flygvärdinnan störtade fram med papper att torka med. Och som tur är så stannade allt kaffe kvar på brickan. Inte en droppe i knät. Dessutom var dräkten brun, ifall nu det värsta skulle ha hänt. Det är ju inte varje dag man träffar ministrar….:-).

  2. I will not keep calm… – Väldigt snygga armband. Speciellt det jag köpte av dig.😉
    Cicki – Oj! Och som jag minns det tyckte man att Bengt Westerberg var riktigt snygg.🙂

Kommentera

