Typiskt men en lyckträff

Jag hade verkligen inte tänkt lämna soffan i går.

Men så visade det sig att det var slut på både det ena och det andra här hemma.

Så jag slängde på mig kappan och ett par skor och gick i väg till Ica.

Och ni vet hur det är; när man fixat till sig och känner sig läcker kan man gå på stan en hel dag utan att stöta på någon man känner.

Men gå hemifrån osminkad i myskläder och naturligtvis stöter man ihop med någon redan i nästa kvarter.

Jag stötte ihop med en gammal klasskompis och även om det kändes som dålig tajming blev det en lyckträff.

Han tänkte nämligen promenera Kungsholmen runt och föreslog att jag skulle gå med.

Först flög alla mina gamla tvångstankar genom huvudet; tänk om jag skulle få magknip och så vidare.

Men så tänkte jag på hur jag ju bestämt att jag ska leva ett modigare liv nu och säga ja till roligheter.

Så vi gick hem till mig så att jag kunde ta på mig strumpor och bättre skor och så gick vi verkligen Kungsholmen runt.

Stundtals regnade det lite men jag fick den motion jag så väl behövde och en både rolig, intressant och stimulerande konversation.

Nu funderar jag på om jag inte måste gå till affären i dag också, men sån tur som i går lär jag väl inte ha igen.

4 thoughts on “Typiskt men en lyckträff

  1. En fin promenad med trevligt snack är ju alltid bättre än häng i soffan – jag blir i alla fall gladare.

  2. Hmmm… Risken/chansen att jag ska träffa på en människa överhuvudtaget när jag är ute och går är väldigt nära noll, oavsett vilka kläder jag har på mig. Men det tycker jag är skönt för jag brukar rensa hjärnan när jag går; Vara arg, ledsen, glad, sur, lycklig, och hur lätt är det att förklara för nån att man t ex gråter för nåt som bara händer i ens huvud?

  3. Åsa – Mycket, mycket bättre!
    Tant Augusta – Jo, fast eftersom vi rörde på oss var det inte så farligt.🙂
    Tess – Fast riskerna för att det ska hände när man har sällskap kanske inte är så stor?😉 Dock förstår jag precis hur du menar, jag brukar också rensa hjärnan när jag går.

Kommentera

