Sa jag ett? Jag menade tre…

Nej, jag är tydligen inte så bra på att räkna till ett.

För jag kom förstås inte alls hem med bara ett nytt nagellack.

Det finns ju alldeles för många läckra färger att välja bland!

Så jag ser det lite som en återhållsamhetens seger att det blev bara tre.

Att sedan ett är en ny flaska av en färg jag redan har och älskar — den mörkt mörkt vinröda Wicked — och en ytterligare ett försök att hitta en täckande ljusrosa och alltså typ det elfte ljusrosa i min samling är ju en helt annan historia.

Det röda däremot blir ju något av ett nästan unikt inslag i min nagellackslåda.

Jag har inte många röda lack alls men jag gillade den här nyansen. 

Bildbevis kommer när jag fixat till det lite och fått bort lakansvävstrycket; målade lite för sent i går kväll.

I övriga nyheter meddelas att vädret i Stockholm inte kan bestämma sig i dag heller varför jag kombinerar helsvart med en kofta i ljusa sommarfärger.

Den koftan var för övrigt ett av de få plagg i min garderob som åtminstone till liten del matchade det nya röda nagellacket.

Ni inser att om jag bestämmer mig för att jag älskar den här färgen så har jag öppnat upp ett behov av nya klädinköp, va?

Ibland är jag skrämmande smart.

  
  

4 thoughts on “Sa jag ett? Jag menade tre…

  1. Åsa – Ibland så.🙂
    Mrs E – Tack, jag är väldigt nöjd både med koftan och lacken.🙂
    I will not keep calm… – Tack. Och välkommen hem.🙂

Kommentera

