Alla råkningar är inte lika bra

Spader Madame, som ju har råkat ta en bloggpaus, är ju den som myntat begreppet råkning och som också är råkningarnas mästarinna.

Jag gör mitt bästa för att gå i hennes fotspår och råka lite då och då.

Och minsann om jag inte råkade något i går.

Jag råkade låta mig bli invald i bostadsrättsföreningens styrelse.

Igen.

Och som om det inte vore illa nog blev jag kassör.

Det hade jag ju inte alls tänkt skulle hända igen.

Inte sitta med i styrelsen och absolut inte som kassör eller ordförande.

Igen.

Åtminstone inte än på ett par — tio — år.

Så jag tänker att det väl inte är mer än rätt att jag ger mig själv chansen att göra några roligare råkningar.

Att jag bara jobbar halvdag på torsdag är ju som upplagt för råkningar.

I Täby Centrum kanske.

Jag tänker lite härliga vårkläder.

Eller skor.

Något nytt nagellack kanske.

Möjligheterna till råkning är många i Täby Centrum.

Det enda oroande är ju att det tenderar att vara lite svårt att råka när man har planerat att göra det.

Så vi får väl se.

Men det nya Espresso House ska jag iallafall prova.

Kommentera

