Där vinet går in…

Ja, hoppsan vilken helg.

Riktigt roligt har det varit.

Men där vinet går in går vettet ut.

Jag har inte gjort några jätteknasiga eller pinsamma grejer.

Lyckades till och med låta bli att skicka kärlekskranka sms.

Trots att jag komponerade några i taxin hem.

Åtminstone natten till lördag.

Däremot tappade jag all kontroll över kaloriintaget.

Jag har både druckit och ätit alldeles för mycket.

Även idag.

Så det kommer inte bli roligt att väga mig i morgon bitti.

Och jag vet inte riktigt när jag ska kunna satsa helt och hållet på viktminskning igen.

För nu vill jag bara ha roligt hela tiden.

Inte tänka på hur mycket, eller snarare lite, jag borde äta och dricka.

Fast måndag till onsdag kan jag sköta mig i alla fall, för då jobbar jag som vanligt.

Men sedan är det tydligen helg igen.

Jag har visserligen inga planer för den helgen ännu — förutom på söndagen — men det hoppas jag ändra.

3 thoughts on “Där vinet går in…

  1. Det låter som en underbar helg och jag är grymt imponerad av att du inte skickade de där sms’n🙂 det brukar bli så jobbigt dagen efter eller ibland ännu värre; redan på morgonen…

  2. Tess – Jag tror faktiskt att jag håller med dig. Fast det får ju inte bli en uppåtgående trend, om du förstår hur jag menar.🙂
    Linda – Jag är ganska glad över det själv, det hade kunnat bli ganska jobbigt.🙂

Kommentera

