Vingligt i himlen

Tanken var ju att jag skulle festa som förr i lördags.

Men tydligen var det evenemanget försenat ungefär en vecka.

För i lördags åkte jag ju hem före midnatt och i kväll har jag nyss kommit hem.

Och nu är det ju egentligen redan i morgon.

Och oj så jag har festat som förr.

Jag har druckit caipirinhas, öl, Galliano hotshots, öl, Jägermeister, öl, Sambuca och öl.

Jag har diskuterat drinkar med bartenders, pussat diskjockeys (ok, en diskjockey, jag pussade en diskjockey), försökt sälja min kusin till en kvinna från Umeå som såg ut som 27 men var  43 och gett en kille en komplimang för hans hatt.

Kort sagt har jag festat som jag inte gjort sedan någon gång på 90-talet.

Och jag kan möjligen ha lovat att göra om det i morgon kväll.

Jag menar i kväll.

Så kan det gå när en kompis från förr kommer till Stockholm, introducerar en för en riktig toppentjej och tar med en till Himlen.

  

5 thoughts on “Vingligt i himlen

  1. Tant Augusta – Vi var på en nostalgitripp dryckesmässigt och jag fick inte välja själv hela tiden..🙂 Fast jag hade nog inte valt champagne i vilket fall som helst.
    I will not keep calm… – Det där var en elak och orättvis fråga.😉 Men berättigad. Fast jag mår faktiskt helt ok.🙂
    About Alice – Eller hur! Varje kväll borde vara sån.
    Pappa – Vad kul!

Kommentera

