Inte långt kvar till carpe diem

Jag tycks ha en förkärlek till peppande budskap just nu.

Nu har jag skaffat mig två smycken från Efva Attling.

En ring som ska påminna mig om att vara hoppfull.

Och ett armband som ska uppmuntra andra att ge mig en chans.

Allt för att jag råkade åka hemifrån utan ring i går.

Jag kunde ju inte gå omkring och känna mig naken hela dagen.

I dag är jag även i övrigt påklädd; jag närmar mig vår- och sommarfärgerna igen och sportar vit blus och aquafärgad kavaj.

Blusen är köpt på rea i vintras och kavajen är minst åtta år gammal.

Det kanske kan kompensera för de nya smyckena?

  
  

5 thoughts on “Inte långt kvar till carpe diem

Kommentera

