Här och nu

Ibland känns det som om jag inte har något liv.

Jag bara existerar; sover, äter, jobbar, sover, äter, jobbar, sover…

Visst försöker jag hitta på roliga saker.

Men det blir ändå väldigt mycket tid då jag bara existerar.

Och det är så lätt att tänka saker som: Bara jag gått ner x kilo – då ska jag slänga mig ut och leva loppan.

Eller titta bakåt och dra slutsatser om ens framtidsutsikter baserat på det som hänt tidigare.

Men sanningen är ju att vi bara har här och nu, eller här och nu är iallafall det enda vi kan vara säkra på att vi har.

Så i dag har jag på mig en t-shirt som åtminstone påminner mig om att inte se bakåt.

  

One thought on “Här och nu

Kommentera

