När blir det min tur?

Jag var inte bara lat i går, jag diskade faktiskt också.

Och det tog ett tag.

Sedan målade jag naglarna.

I en mesig ljusrosa färg.

Men sedan när jag gick och la mig upptäckte jag att en av naglarna hade skivat sig eller spruckit och fastnade i saker.

Så det enda som hänt i dag som är värt att rapportera är att jag tagit bort det ljusrosa nagellacket, filat och fixat och sedan målat naglarna svarta i protest mot att de uppför sig så illa.

Eller jo, jag har surat lite också.

I går fick jag veta att min bror bjudit med pappa på okänt äventyr, det enda pappa fått veta var:

Ta med passet och möt mig på Arlanda!

Och kollegan har på kort varsel fått åka iväg på kongress i Washington.

När ska jag få komma iväg på något roligt äventyr? Bli överraskad med en resa?

Det känns som om jag kommer hinna dö innan det kommer att hända.

Och efter att jag dött kan det lika gärna vara, tycker jag.

Men missförstå mig inte, jag är jätteglad både för min pappas och kollegas skull.

Speciellt för pappas skull.

Men jag vill också!

Ja, ja, vad är väl en bal på slottet…

Snart är det Jordskott och det är ju också spännande.

Kommentera

