Jaha. Ok. Bra.

Egentligen borde jag diska.

Eller gå ut och gå.

Men jag känner mig myslat.

Mysigt lat alltså, för er som har svårt för nya, sammansatta ord.

Så jag tittar på Netflix.

På en ganska fånig, men charmig brittisk romantisk komedi.

Folk faller ohjälpligt för varandra, anser att det är omöjligt, en slags biljakt i stillastående Londontrafik uppstår.

Jag är tråkigt praktisk och sitter och tänker:

Men herrejisses, ni har ju mobiltelefoner, ring!

Och då gör hon det.

Jaha. Ok. Bra.

Det förtog ju lite av dramatiken, det gjorde det.

Fast det löste sig och de lyckades få till en dramatisk scen iallafall.

Och sedan levde alla lyckliga i alla sina dar.

Eller åtminstone under eftertexterna.

6 thoughts on “Jaha. Ok. Bra.

  1. Men jag blir ju helt nyfiken, vad var det för film?!
    Och myslat är jag också ikväll!

    (Långvarig smygläsare)

  2. Morelia – Men jag diskade sedan, jag lovar.😉
    Paula – Välkommen fram ur skuggorna, vad roligt att se dig.🙂 Den heter ‘Imagine Me & You’.
    About Alice – Alla borde ha möjlighet att få unna sig att vara myslat någon gång ibland.🙂

Kommentera

