Entré vänster: Trötthet. Entré höger: Självförakt.

Problemet med att var riktigt trött är att det öppnar dörrarna för en massa annat elände.

I dag har jag inte alls tyckt om mig själv.

Alla små tjuvnyp jag trott att jag lyckats skaka av mig stack upp sina fula nyllen och antog formen av absoluta, allmängiltiga sanningar.

Och så råkade jag förstås läsa saker som jag inte borde ha läst när jag gratulerade Steven på födelsedagen på Facebook.

Så jag bestämde mig för att jag inte är värd vatten och lika gärna kan ge upp idén om att träffa någon och istället köpa sju katter.

Vilket naturligtvis ledde till att jag hetsåt allt jag inte borde äta istället för att göra någon riktig middag.

Sedan sov jag några timmar i soffan.

Jag hade liksom inget val.

Nu är jag fortfarande trött.

Och hatar fortfarande mig själv.

Lillördag min rumpa. Min stora rumpa.

5 thoughts on “Entré vänster: Trötthet. Entré höger: Självförakt.

  1. så så… lyssna på ”I will” och upprepa jag är den viktigaste personen i mitt liv… stor eller liten rumpa – spelar ingen roll…

  2. I will not keep calm… – Det är helt betydelselöst att vara den viktigaste personen i ens liv när man är ensam. Jag vill inte vara den viktigaste personen i mitt liv.
    Åsa – Stor eller liten rumpa spelar roll.

  3. Usch, det är så tråkigt när man gräver ned sig så och det är så fruktansvärt lätt att göra. Jag tycker ändå att det verkar som att du är medveten om det och då kommer du nog snart komma ur gropen du grävt ned dig i. Massvis med styrkekramar och telepatiska positiva tankar om dig!

Kommentera

