Ont i tummen har jag också

Jag vill inte påstå att jag känner mig utvilad.

Men jag kom upp i tid och sitter nu på Arlanda och väntar på att få flyga till Oslo.

I Oslo ska det snöa säger min väderapp.

Här ser det ut att bli en strålande dag; det var nästan så att jag blev på bra humör när jag kom ut och såg den vackert ljusblå himlen.

Men det är mot mina principer att vara på bra humör klockan fem på morgonen.

Om jag inte är på väg hem från en natt av festande.

Och det var jag ju inte.

Inte i morse.

Ont i tummen har jag också.

Fick för mig att klippa tånaglarna i går kväll, slant med saxen och stack den med ganska stor kraft i vänster tumme.

Och ingen hade jag som kunde pussa bort det onda.

Tydligen har jag en viss tendens att tycka synd om mig själv när jag är trött.

Men på Gardermoen finns det Starbucks så det finns hopp om livet.

3 thoughts on “Ont i tummen har jag också

  1. Hur sover du när du ska upp och resa? Jag tycker det är svårt att sova för jag vaknar X antal gånger för att jag är rädd att försova mig..

  2. Tant Augusta – Ja, kan du inte komma på någon anledning att åka till Köpenhamn eller Oslo i ditt nya jobb då?🙂
    About Alice – Så brukar det vara för mig men jag kanske börjar bli för cool nu? Jag vaknade bara en gång natten till igår. förutom när jag skulle upp alltså, då vaknade jag ju också.🙂

Kommentera

